Lunch till gymnasieelever
Den här tjänsten kräver inloggningVälkommen att lämna uppgifter för att tillhandahålla subventionerad lunch till gymnasielever. Det är elever som läser på ett gymnasium och som är folkbokförda i Alingsås kommun som har rätt till lunchsubventionen.
Alla restauranger/kaféer som accepterar och uppfyller nedanstående villkor kommer att få möjlighet att ta emot beställningar.
Observera att all kommunikation om beställningar eller frågor hanteras i e-tjänsten under minasidor.alingsas.se i fältet för meddelanden. Även de förändringar som du avser att göra i menyn från vecka till vecka sker genom att du uppdaterar ditt befintliga ärende och inte skapar nya.
Inlämningstider för menyer:
- Måndag 22/2 kl 13 inför vecka 9
- Mån 1/3 kl 16 inför vecka 10
- Mån 8/3 kl 16 inför vecka 11
- Mån 15/3 kl 16 inför vecka 12
- Mån 22/9 kl 16 inför vecka 13
- Vecka 14 är det påsklov
- Mån 5/4 kl 16 inför vecka 15 PÅSKLOV
- Mån 12/4 kl 16 inför vecka 16
- Mån 19/4 kl. 16 inför vecka 17
Håll dig uppdaterad på datumen här ovan i o m att förändringar kan komma att ske med hänvisning till ändrade förutsättningar. På utsatt tid stängs e-tjänsten och inga ytterligare menyer kommer tas emot. E-tjänsten öppnas i slutet av varje vecka.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen kan ske i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende. Dina uppgifter kommer att behandlas för att Alingsås kommun ska kunna handlägga och utföra önskad e-tjänst.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 6 månader
De uppgifter som hanteras i Alingsås kommuns e-tjänstplattform Open-E sparas/lagras i Open-E så länge avtal gäller mellan Alingsås kommun och leverantör Nordic Peak, tillika personuppgiftsbiträde för Alingsås kommun. Lagring av data kan i framtida avtalsförändringar komma att flyttas till annan leverantör.
Dina uppgifter kan komma att lagras i Alingsås kommuns ärendehanteringssystem.
Vi kommer aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.
Övriga upplysningar
Ditt ärende registreras som en allmän handling och omfattas av offentlighetsprincipen. Om du vill få ut dina handlingar görs en bedömning om det är sekretess eller inte enligt offentlighets- och sekretesslagen.
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig. Du kan begära rättelse, begränsa behandlingen eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att ringa oss på 0322-61 60 00 eller mejla kommunstyrelsen@alingsas.se. som vidarebefordrar din begäran till ansvarig nämnd.
I vissa av Alingsås kommuns e-tjänster kan du, om du är företagare, få möjligheten att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna synpunkter eller klagomål när det gäller din personuppgiftshantering, mejla kommunstyrelsen@alingsas.se så vidarebefordras ditt mejl till ansvarig nämnd.
Du kan också välja att kontakta Alingsås kommuns dataskyddsombud. Mejla dso@goteborgsregionen.se eller ring 031-335 52 53 eller 031-335 52 54.
Ett ytterligare alternativ är att kontakta tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten (IMY), du hittar kontaktuppgifter på deras hemsida imy.se.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@alingsas.se
Frågor om e-tjänsten
Pär Hellsten
par.hellsten@alingsas.se