Försäljning av elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare - anmälan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Sälja elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare
Om du ska sälja elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare måste du anmäla det till kommunen innan du börjar försäljningen. Du ska kontrollera försäljningen och ta fram ett program för egenkontroll. Det finns ett exempel på egenkontrollprogram som du kan ladda ner i tjänsten. Skicka in programmet tillsammans med din anmälan och ha det tillgängligt på försäljningsstället.

Viktig information innan anmälan
Innan du skickar din anmälan ska du ta del av informationen om anmälan av försäljning av elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare

Anmäl via e-tjänst
När du företräder ditt företag så kan du använda din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten. E-legitimationen bevisar att det är du som gör anmälan.

Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.

Avgift

Kommunen tar ut en avgift för anmälan enligt gällande taxa.
Alingsås kommun kommer ta ut en årlig avgift för tillsyn av e-cigaretter.

Information om taxor och avgifter finns på www.alingsas.se

Vid ägarbyte gör man en ny anmälan till bygg- och miljönämnden.

Följande behövs för e-tjänsten

  • Organisationsnummer
  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa