Klagomål på störning i boendemiljö
Fråga om inloggning
Om du väljer att gå vidare utan inloggning visas inte ditt ärende under "Mina sidor".
Det innebär att du inte kan spara ditt ärende och återkomma till det för att komplettera.
Du kommer sedan i e-tjänsten få möjlighet att fortsätta vara anonym.
Observera att det i vissa fall kan innebära att ditt klagomål inte kan handläggas.
Om du väljer att vara anonym får du ingen information om vad som händer i ärendet eller om ärendet lämnas utan åtgärd och avslutas.
Du får i dessa fall själv ansvara för kontakten med bygg- och miljöavdelningen om du vill ha information om ärendet.
Anonyma klagomål som bedöms utgöra en mindre risk för olägenhet kan komma att nedprioriteras.
Om du loggar in visas ditt ärende under "Mina sidor"
Du kommer sedan i e-tjänsten att få möjlighet att lämna dina uppgifter och kan spara ditt ärende och återkomma ifall du behöver ta reda på fler uppgifter för att skicka in ärendet.
Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.
Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Information om störning
- Första kontakttillfälle
- Information om boende
- Förhandsgranska
- Skicka in