Kvartalsrapport - från kontaktperson till Socialförvaltningen
Den här tjänsten kräver inloggningDu som är kontaktperson med uppdrag från Socialförvaltningen redovisar ditt uppdrag kvartalsvis via denna e-tjänst.
Kvartalsrapporten är en viktig del i kvalitetsarbetet kring biståndstagaren och dennes insats/insatser från socialförvaltningen.
Kvartalsrapporten ska innehålla en beskrivning av innehåll samt datum för varje träff/aktivitet. Orsak till uteblivna träffar ska också noteras.
Kontaktsekreteraren kontaktar kontaktpersonen om det framkommer avvikelser eller oklarheter gällande rapporteringen.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen av dina uppgifter sker i socialförvaltningens verksamhetssystem. Dina uppgifter kommer att registreras och behandlas för att Alingsås kommun ska kunna handlägga och utföra önskad e-tjänst.
Laglig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- Handlingarna sparas i socialförvaltningens verksamhetssystem så länge ditt uppdrag pågår.
När ditt uppdrag är avslutat så raderas uppgifterna i förvaltningens verksamhetssystem fem år efter sista anteckningsdatum. Det finns undantag. Vi sparar uppgifter för forskning. Vi sparar då endast uppgifter från personer som har sin födelsedag den 5:e, 15:e eller 25:e i månaden. Dessa uppgifter är inte tillgängliga för personal utan endast för forskning. Alla dessa handlingar förvaras i Kommunarkivet. Kommunarkivet är del av kommunstyrelsens verksamhet och fungerar som stöd i arkiverings- och gallringsfrågor till förvaltningar och kommunala bolag. Kommunstyrelsen är Alingsås kommuns arkivmyndighet.
Uppgifterna sparas i e-tjänsten i ett år efter att ärendet är avslutat.
De uppgifter som hanteras i Alingsås kommuns e-tjänstplattform Open-E sparas/lagras i Open-E så länge avtal gäller mellan Alingsås kommun och leverantör Nordic Peak, tillika personuppgiftsbiträde för Alingsås kommun. Lagring av data kan i framtida avtalsförändringar komma att flyttas till annan leverantör.
Vi kommer aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.
Övriga upplysningar
Ditt ärende registreras som allmän handling och omfattas av offentlighetsprincipen. Om en handling eller vissa uppgifter i en handling sekretessbeläggs eller inte vid ett utlämnande avgörs av om det finns några grunder att sekretessbelägga handlingen/uppgifterna enligt offentlighets- och sekretesslagen.
Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på 0322-61 60 00 eller mejla kommunstyrelsen@alingsas.se.
I vissa av Alingsås kommuns e-tjänster kan du, om du är företagare, få möjligheten att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, IMY Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida för mer information om hur du lämnar klagomål.
I e-tjänsten är det möjligt att lämna synpunkt.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
socialnamnden@alingsas.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Du ska arbeta som kontaktperson för Socialförvaltningen i Alingsås kommun.
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontrollfråga
- Kontaktuppgifter kontaktperson
- Rapport
- Körjournal
- Förhandsgranska
- Skicka in