Automatisk larmanläggning via SOS-alarm eller AVRF

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

I e-tjänsten kan du

  • Ansöka om ny automatisk larmanläggning via SOS-alarm eller AVRF
  • Ändra i befintligt avtal
  • Säga upp befintligt avtal

Automatiska brandlarm och sprinklerlarm kan anslutas till oss på Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund genom larmförmedling av SOS-alarm alternativt direktkopplat till oss. Det innebär att larmen går direkt in i vårt system och vår räddningspersonal kan snabbt åka ut till platsen och hantera det som hänt eller förhindra att eventuella skador blir omfattande.

OBS: Om du inte har en larmanläggning med koppling till AVRF sedan tidigare kan du behöva beställa en ny larmsändare. Vänligen ladda ner pdf-blanketten Beställning av larmsändare CAT12CE med anslutning till Alingsås och Vårgårda Räddningstjänstförbund. Be er installatör att fylla i den. Du får sedan möjlighet att bifoga den i din ansökan. 

För mer information, besök https://www.avrf.se/sida/automatiskt-brandlarm. Där finns även Riktlinjer för automatiska larmanläggningar som du behöver läsa igenom innan du ansöker.

 

 

Följande behövs för e-tjänsten

  • Anläggarintyg
  • Revisionsbesiktningsintyg
  • (Beställning av larmsändare CAT12CE)

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa